Návod, jak si vytvořit jídelníček na hubnutí

Návod, jak si vytvořit jídelníček na hubnutí

Klíčem k efektivnímu hubnutí s dlouhodobým efektem je nejen pohyb, ale i správná strava. Pokud chcete zhubnout a udržet si postavu, měli byste si upravit svůj jídelníček. V článku se dozvíte, jak sestavit jídelníček na hubnutí, díky kterému opravdu zhubnete bez hladovění.

Návod, jak si vytvořit jídelníček na hubnutí 1

Foto: Unsplash

Krátkodobé diety nefungují dlouhodobě

Přestože na internetu najdete množství tipů, jak zhubnout za týden či dokonce během noci, tyto rady ve skutečnosti nefungují. Je pravda, že vaše tělo se během týdenního hladovění změní, ale tento efekt potrvá jen krátce

 

Věděli jste, že...

... tělo potřebuje tuky pro správné fungování ? Některé vitamíny se musí navázat na tuky, aby se mohly v těle rozpustit.

 

Pamatujte, že pokud radikálně snížíte příjem kalorií, vaše tělo zareaguje jinak, než byste chtěli. Nedostatek energie zapříčiní, že budete unavení a váš metabolismus se zpomalí. V důsledku toho si vaše tělo začne tvořit tukové zásoby a vy místo hubnutí začnete přibírat.   

Pokud chcete zhubnout a získat zdravé tělo, neměli byste spoléhat na krátkodobé diety, které slibují zázraky. Tělo potřebuje pravidelný přísun energie. Pokud chcete zhubnout, změňte své stravovací návyky a složení stravy. Namísto hladovění se zaměřte na to, jak upravit jídelníček pro hubnutí. Vyzkoušet můžete i přípravky na podporu trávení, které vám pomohou nejen při hubnutí.   

Jak sestavit jednoduchý jídelníček na hubnutí ?

Na to, abyste zhubli, nemusíte hladovět ani jíst jenom ovoce a zeleninu. Stačí vědět, jak sestavit jídelníček na hubnutí. Základem správného jídelníčku je důkladné plánování vaší stravy. Stává se, že se lidé během dne zapomenou najíst a večer to dohánějí.

 

Náš TIP

Vždy u sebe noste malý zdravý snack, kdybyste dostali hlad nebo chuť na sladké.

 

Pokud budete mít stravu naplánovanou na týden dopředu, tohle se vám nestane. Snažte se mít nakoupené na celý týden, abyste vždy měli z čeho vařit. Vyhnete se hladovění i následnému přejídání. Myslete i na dostatečný příjem vitamínů a minerálů.

Jaké další zásady byste při tvorbě jídelníčku na hubnutí měli dodržet ?

  • jezte častěji a menší porce – alespoň 5x denně 
  • každé jídlo by mělo obsahovat sacharidy, bílkoviny a tuky 
  • vynechejte slazené nápoje i polotovary
  • denně vypijte minimálně 2–3 litry tekutin
  • jezte potraviny s nižším obsahem kalorií a vysokým indexem sytosti  
  • experimentujte a zkoušejte nové recepty 

Návod, jak si vytvořit jídelníček na hubnutí 2

Foto: Pexels

Jídelníček na hubnutí – vzor

Ze začátku budete možná potřebovat jednoduchý návod nebo vzor, který vás inspiruje. Proto jsme pro vás připravili tento jídelníček pro hubnutí, který vám bude chutnat. Inspirujte se našimi oblíbenými jídly a uvidíte, že v kombinaci s pohybem půjdou vaše kila dolů:   

snídaně

  • chutná ovesná kaše s vysokým obsahem proteinů vás dostatečně zasytí  
  • namísto kávy si uvařte čaj, který podpoří vaše trávení a odbourávání tuků  

svačina

  • doma si můžete nakrájet čerstvé jablko, do práce si přibalte sušené ovoce

Návod, jak si vytvořit jídelníček na hubnutí 3

Foto: Unsplash

oběd

  • připravte si celozrnné těstoviny se zeleninou a lososem, který obsahuje nenasycené tuky – navrch si můžete nasypat hrst semínek 
  • pokud milujete sladké, dopřejte si proteinové lívance s čokoládovou pomazánkou 

svačina

večeře 

  • zeleninový salát s čočkou a olivovým olejem doplňte svým oblíbeným sýrem – takto budete mít ve stravě dostatek proteinů  

Závěrem

Jak vidíte, sestavit si jídelníček na hubnutí není žádná věda. Důležité je nezapomínat, že hubnutí se neobejde bez jídla. Vyhněte se hladovění, začněte jíst správné potraviny a cvičit. Hubnutí může být chutné, pokud víte, jak na to.