Glucose - hroznový cukr | PROM-IN

88 Kč
Expedujeme do 4 pracovních dnů
Velikost
Zvolená varianta není k dispozici. Reset vybraných parametrů.
Můžeme doručit do:
7.12.2021
Čistá surovina: monohydrát dextrózy (glukóza).

Detailní informace

Detailní popis produktu

Tento produkt je čistou a neochucenou surovinou bez jakýchkoliv dalších přísad.

Obsahuje 100 % monohydrátu dextrózy (glukóza).

Pociťujete únavu, vyčerpanost, útlum, nechce se Vám po celodenním pracovním shonu do posilovny? Není se co divit, většinou není čas ani na kvalitní stravování a odbudete se nějakým fast foodem v rychlém občerstvení. A výsledek se dostavil. Jak asi může vypadat Váš trénink za takových okolností? A je možné tento nežádoucí stav zvrátit? Ale ano, stačí těsně před plánovaným tréninkem či jinou fyzickou aktivitou si vzít glukózu. Proč? Nízká hladina glukózy – tedy krevního cukru, odborně se tento stav nazývá hypoglykémie, je s velkou pravděpodobností pravou příčinou těch nežádoucích stavů malátnosti a útlumu.

Glukóza, hroznový cukr, nazývaný také dextróza je takzvaný monosacharid a ve společenství ostatních cukrů má zcela výjimečné postavení. Skládá se z té nejjednodušší molekuly, která se již nedá dále štěpit a pouze jednoduše prochází přes střevní stěnu okamžitě do krve. A to je obrovská výhoda, kdy po vypití roztoku glukózy se hladina krevního cukru díky tomu velmi rychle - v průběhu několika minut - razantně zvýší. A najednou se cítíme nabití energii a jsme schopni v posilovně doslova „ohýbat železa", že trénink má úplně jinou kvalitu a intenzitu snad ani není třeba dodávat. A co uděláme po tréninku? Opět použijeme glukózu – to je ta nejvhodnější doba pro její využití. Pokud jsme poctivě trénovali (nebo třeba šlapali několik hodin na kole), tak energetické zásoby jsou vyčerpány a my nutně - a to nejlépe ještě v posilovně - potřebujeme obnovit svalový glykogen. Ten totiž není nic jiného než propojený velký počet molekul glukózy.

Množství použité glukózy by mělo být přímo úměrné délce a intenzitě tréninku, tedy stavu vyčerpanosti a může se pohybovat až kolem 1 gramu na 1 kg tělesné váhy. Doporučuji zároveň použít i syrovátkový proteinový koncentrát v dávce 30 až 40 gramů, protože kombinace proteinů a glukózy převyšuje efekt samostatně podaných cukrů. Co se vlastně po tréninku díky příjmu glukózy děje? Jak již jsem popsal, dochází k okamžitému vstřebání a prudkému zvýšení krevního cukru (hyperglykémie) – a teď nastane jev, který nazýváme inzulinová anabolizace: téměř okamžitá reakce hormonu inzulínu, který glukózu doslova vytáhne z krevního oběhu do svalové buňky, a tím zajistí obnovu svalového glykogenu. A co víc – dojde k superkompenzaci – tedy nejenom k obnovení, ale i k navýšení energetických zdrojů oproti původnímu stavu. Výsledek? Naše trénovanost se takto neustále zvyšuje a my máme více a více energie.

Glukóza je opravdu pro náš organismus nepostradatelná a její minimální denní potřeba je kolem 150 gramů. A jen samotný mozek ji spotřebuje celých 25 %, protože je jediným zdrojem jeho výživy (a pak se nedivte, že jste při hypoglykémii tak unavení). Ovšem to zdaleka neznamená, že toto množství máte také zkonzumovat! Organismus si v podstatě veškerý přijatý cukr dokáže přeměnit na glukózu, včetně toho nejobvyklejšího, tedy řepného (ten se ovšem jako disacharid musí poměrně složitě trávit). Výhodou glukózy je i skutečnost, že je o 20 % méně sladivá oproti řepnému cukru, a tím ji můžeme použít větší množství, aniž by byl nápoj přeslazený. Nejenom vodu, ale i čaj, káva (kombinace s kofeinem je velmi vhodná) nebo mléko můžeme použít jako rozpouštědlo glukózy. Těsně před tréninkem, i v jeho průběhu, když se dostaví krize (v terénu můžete ideálně použít rozpustné tablety Big Shock), ale hlavně po tréninku, je použití glukoźy téměř nezbytné. Pokud chcete dosáhnout optimálního zotavení, tak mějte glukózu vždy "po ruce"!

Doporučené dávkování: 

  • dospělí: jako zdroj energie užívejte 80 - 100 g glukózy denně
  • rozmíchejte 80 g (7 zarovnaných polévkových lžic) v cca 500 ml vody, čaje, mléka či mléčných nápojů

Tabulka nutričních hodnot:


100 g
energetická hodnota1555 kJ/366 kcal
bílkoviny0 g
sacharidy99,5 g
- z toho cukry99,5 g
tuky0 g
- z toho nasycené mastné kyseliny0 g
sůl0 g

Složení: 

  • dextróza monohydrát

Doplňkové parametry

Kategorie: Sacharidy
Dodavatel: Ronnie

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat články. Prosím přihlaste se nebo registrujte.